Łatanie prześwitów szlagmetalu na pulmencie

Łatanie prześwitów szlagmetalu na pulmencie

Postprzez Krzysztof » 30 maja 2016, o 10:28

Dziobak napisał(a):Mam na imie Ania
Konczylam warsztaty pisania ikon dobrych kilka lat temu i sporo rzeczy wyparowalo mi z glowy. Probuje po raz pierwszy zlocic na pulment szlakmetalem. Sa miejsca przeswitujace czerwonym pulmentem - jak to zalatac. Calosc pokrylam juz warstwa zelatyny aby zlikwidowac plamy.
(...)
Bede bardzo wdzieczna za rady
Serdecznie pozdrawiam
Dziobak


[ pytanie wyodrębnione z wątku "Serdecznie witam".
viewtopic.php?f=27&t=1387 ]
Nic nie jest niczyje bo wszystko jest Boga.
Avatar użytkownika
Krzysztof
 
Posty: 365
Dołączył(a): 14 wrz 2013, o 18:58
Lokalizacja: Polska

Re: Łatanie prześwitów szlagmetalu na pulmencie

Postprzez kert » 30 maja 2016, o 15:01

Moim zdaniem jeśli są prześwity duże to lepiej je tak zostawić gdyż szlagmetal to nie złoto i nie łączy się ze sobą powierzchniowo. Jeśli szlagmetal jest już pokryty żelatyną to tym bardziej będzie trudno związać w miarę jednolicie z nim i z pulmentem kolejną warstwę metalu. Tak przy okazji to bardzo jestem ciekawy w jakim celu żelatyna na szlagmetalu i skąd taki pomysł?
kert
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 maja 2016, o 14:35

Re: Łatanie prześwitów szlagmetalu na pulmencie

Postprzez Dziobak » 31 maja 2016, o 18:12

Zelatyna maskuje plamy powstale w trakcie zlocenia, ujednolica powierzchnie. Mozna ja dodac do spoiwa w trakcie zlocenia- kilka kropel- ale tylko gdy sie kladzie zloto na mat .
Czy nie orjetujesz sie co mam zrobic aby polozyc na to nowa warstwe srebra?
Dziobak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23 maja 2016, o 12:35
Lokalizacja: Polska


Powrót do Techniki pozłotnicze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

cron